2016 here we come.

Hali halo. Al het beste voor het nieuwe jaar! Hopelijk zijn jullie het silly season allemaal zonder kleerscheuren doorgekomen. Want volgens Maggie ‘lead by example’ De Block zijn jullie waarschijnlijk probleemdrinkers …

Bon, wij bij beproefd geven het toe: we hebben allemaal een drankprobleem. Namelijk dat drank veel te duur wordt, en dan vooral het soort drank waar we van genieten. En dus niet van probleemzuipen.

We gaan in elk geval nog even door met de blog, na een break tijdens de feestdagen. Dat is niet altijd even makkelijk. Want hoe leuk ook, je moet jezelf toch blijven motiveren om met de regelmaat van de klok updates neer te tikken. Soms voelt het aan als een job, maar gelukkig ook nog regelmatig als een hobby.

Het helpt ook niet als je voor de tweede keer in een jaar tijd slachtoffer wordt van een hacker. Gelukkig hadden we na de vorige keer onze voorzorgen genomen, en was de site dit keer snel hersteld. Je blijft je echter wel afvragen waar mensen zich mee bezig houden.

Maar bon, we doen verder, met misschien ook een paar veranderingen.

Ten eerste: dat nieuwsoverzicht dat schiet niet op, daarom is er te weinig te rapen. We gaan dus terug naar individuele nieuweberichten wanneer deze de moeite zijn. We zullen wel meer de bierwereld in het oog gaan houden, en ook de andere ‘sectoren’. Alle tips zijn hier trouwens erg welkom.

We hebben nog een paar verrassingen in petto, maar alles tegelijk is ook maar saai. Daarover later dus meer.

We blijven dus doordoen, maar we kunnen wat motivatie betreft altijd de hulp van onze lezers gebruiken. In de eerste plaats om nog aan meer lezers te komen. Dat motiveert namelijk. Daarom vragen we je om af en toe eens wat actief mee te spelen.

Dat kan door een artikel van ons te delen op sociale media. Ook commentaar via sociale media of de site zelf wordt enorm gewaardeerd. Het helpt onze online aanwezigheid, google houdt immers van activiteit en interactie.

Google houdt ook van geld, wij ook trouwens. Want hosting en drankstalen durven soms geld kosten. Google houdt zelfs zo veel van geld dat elke klik op een google adsense advertentie niet alleen (een beetje) geld opbrengt voor hen én voor ons; het helpt ook onze google ranking aanzienlijk.

Daarom vragen we onze lezers ook de adblockers af te zetten. We hebben maar 2 banners. Geen pop-ups en geen schadelijke zaken. En vooral, een klikje of 2-3 per maand op die onderste (van adsense) helpt ons ook al behoorlijk vooruit. (De bovenste is meestal een affiliate banner die niks met google te maken heeft)

En tenslotte houden we ook van suggesties. Dus mail ons gerust, of pm via facebook. We horen graag van jullie en kijken uit naar nog eens een seizoen proeven.

comments powered by Disqus